Koşmanın Faydaları

Posted on Updated on

Merhaba,

Florya Ormanı’ndaki ilk Adım Adım – Çaylaklar İdmanı’nı 29 Temmuz Çarşamba akşamı tamamladık! Ben de bu sayede ilk gönüllü antrenörlüğüme başlamış oldum..

Çaylaklar projesine dair bir sonraki yazımda detaylı olarak değineceğim ancak kısaca söylemek gerekirse:

Adım Adım : Mart 2008’te, yurtdışında ‘charity run’ olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye’de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumudur.

Adım Adım Oluşumu Web Sitesi

Adım Adım Facebook Sayfası

Çaylaklar projesi ise uzun mesafe koşmaya başlamak isteyen ancak bunu nasıl yapacağını bilmeyen, koşuya gönül vermiş kişilerin Adım Adım bünyesinde temposu yavaş yavaş artan koş-yürü-koş antrenmanlarıyla koşar hale gelmesini sağlıyor ve Adım Adım’ a yeni yardımseverlik koşucuları kazandırıyor.

AA Çaylaklar Facebook Sayfası

Hepinizi her Çarşamba Atatürk Ormanı’na bekliyoruz…

*************************

İdmanda bir yandan koşarken bir yandan da çaylak arkadaşlara koşmanın faydalarını anlatamaya çalıştım Çarşamba akşamı.

İstedim ki bir de buradan yazalım, koşuya başlamak ve bize katılmak isteyenlere bir neden daha yaratalım.

images

Sürekli koşuyoruz, yavaş-hızlı, kısa-uzun, orman-sahil demeden yollara vuruyoruz kendimizi. Peki koşmanın vücuda gerçekten faydası var mıdır?

Düzenli ve sistemli bir şekilde koşmak , yalnızca formda kalmanızı ve sağlıklı bir vücuda kavuşmanızı sağlamakla kalmaz aynı zamanda organizmanızın sağlığına sayısız fayda ve katkı sağlar.

Basit şekilde anlatırsak koşma kalp ritmini artırarak vucudun tüm organlarına daha fazla kan gitmesini ve organlardan kalbe ve akciğerlere birim zamanda daha fazla kan gelmesini sağlar.

Bu neye yarar? Bir organa fazla kan gitmesi o organın daha fazla oksijen daha fazla besin daha fazla kalori alması demektir. Kan dönüşünün artması daha fazla atık maddenin veya toksinin atılması demektir.

Bunları göz önüne alırsak koşmanın faydaları aşağıda sıralandığı şekilde açığa çıkacaktır:

1) Koşmak Fit ve zinde bir vücuda sahip olmanızı sağlar.

2) Kalori tüketimi artacağından fazla kilolardan kurtularak zayıflamanızı sağlayacaktır. Koşarak, bisiklet, yüzme ya da diğer sporlarda yakamayacağınız kadar kaloriyi harcayabilirsiniz. 1 saatlik bir koşuda ortalama 1000 kalori yakımı gerçekleşir.

3) Koşmak normal yaşantınızda kalp ritminizi düşüreceği için ömrünüz teorik olarak uzayacaktır. Örnek vermek gerekirse dinlenik nabzınız 80 iken 60 a düşürerek dakikada 20 kez kalbiniz daha az atacaktır. Bu da 1 yılda 10 milyon kez daha az atan bir kalp demektir!

4) Kalp ve dolaşım sisteminiz güçlenecek ve daha sağlıklı hale gelecektir. Koştuğunuz zaman kalp atım hızı ve buna paralel kalbe ulaşan oksijen miktarı da artacaktır. Bu durum uzun dönemde kalbinizin sağlıklı kalmasını ve düzgün bir kan dolaşımına sahip olmanızı sağlar.

5) Kandaki trigliserit şeker ve kolesterol seviyesini düşürecektir. Bu nedenle düzenli olarak koşarak, kolesterolden ve dolayısıyla onun neden olduğu kalp krizi, diyabet ve tiroit gibi rahatsızlıklardan korunursunuz.

6) Bol oksijen altında hareket etmek bağışıklık sistemini de güçlendirir. Bu sayede kandaki zararlı maddeleri öldüren hücrelerin oranında artış meydana gelir. Bağışıklık sisteminiz daha güçleneceği için hastalıklara karşı direnciniz artacaktır.

7) Koşu kandaki  endorfin hormonunu (mutluluk hormonu da denir) salgılatarak size rahatlama ve mutluluk hissi verecektir. Buna paralel stres seviyenizi ileri derecede düşürecektir.

8) Koşmak sanılanın aksine osteoporoz riskini azaltarakiskelet sisteminizi güçlendirecektir.

9) Beyin kan sirkülasyonu artacağından beyin fonksiyonları daha verimli hale gelecektir. Yapılan araştırmalar koşmanın zeka ve yaratıcılığı arttırdığını ve görsel hafızayı geliştirdiğini ortaya çıkarmıştır.

10) Organizmayı stabil hale getireceğinden gerek uyku düzeninizde gerekse ruh sağlığınızda olumlu yansımalara yol açacaktır.

11) Sosyal çevrenizde pozitif gelişmeler olacak ve özgüveninizde belirgin bir artış olacaktır.

12) Koşu sayesinde belli mesafeleri (belli sürelerde) bitirmeye karar veren kişilerin kendi iç sesleriyle iletişimi artar ve disiplin, azim ve irade gibi erdemleri hayatlarının her alanında uyarlamayı öğrenirler.

SON SÖZ

İngilizcesi self-actualization (self-realization) olan, türkçesi öz-gerçekleştirme olarak çevrilen eylemin vücutta hayat bulduğu spordur koşmak…

Koşu bittiğinde kendi yansımanı bulursun gözünün önünde, başarmış olmanın verdiği mutlulukla!

Bu yüzden…

  • Bazen hedefine koşarsın..

İstanbul Maratonu – Hedef 3 saat 30 dakika

  • Bazen hayallerine koşarsın..

Runatolia 2015 42K Bitiş Anı

  • Bitiş çizgisine dostlarınla koşarsın bazen..

Antalya Maratonu 39. km..

  • Ama her zaman iyilik peşinde koşarsın..

Adım Adım – İyilik Peşinde Koş!

Bir dahaki yazıya kadar,

Sevgiyle.

Reklamlar

Koşmanın Faydaları’ için 2 yanıt

    cevdet yıldırım said:
    Ağustos 1, 2015, 5:32 am

    Hayırlı olsun. Faydalı bir paylaşım olmuş..

    Besim Çalışkan said:
    Ağustos 15, 2015, 5:51 pm

    Çok güzel anlatmışsın Ümit

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s